Posljednjih mjeseci, u kojem se god društvu našla, bila to poslovna ili opuštena atmosfera, ChatGPT i umjetna inteligencija općenito bi pronašli svoj put i nametnuli se kao jedna od tema za razgovor. Neki ga ‘ignoriraju’, drugi koriste na dnevnoj bazi i postali su pravi maheri u tome, a svima je zajedničko da su mu barem jednom postavili neko pitanje. Zadovoljstvo odgovorom ovisilo je upravo načinom na koji je pitanje postavljeno pa su jedna od vezanih tema u razgovorima i ‘promptsi’ za ChatGPT, odnosno upute koje mu dajemo kako bismo došli do optimalnog rezultata.
Kako pravilno postaviti pitanje za ChatGPT?
Tech kolumnist The New York Timesa podijelio je svoje iskustvo oko postavljanja upita. Odmah je u startu istaknuo kako postavljanje pitanja na krivi način daje generičke odgovore koji ne pomažu, a ponekad su čak i netočni (u što smo se ponekad i sami uvjerili!). Ispostavlja se, zapravo, da je postavljanje pitanja za ChatGPT svojevrsna umjetnost u kojoj se koriste precizne riječi i konstrukcije kako bi se iz odgovora izvukao maksimum.
Kolumnist Brian X. Chen naziva ih zlatnim promptsima, odnosno zlatnim uputama. Njegovi se savjeti ne odnose samo na ChatGPT, nego i na Microsoftov Bing te Googleov Bard, najpopularnije AI chatbotove. Iako se na prvu čine vrlo jednostavni za korištenje – dovoljno je tek upisati pitanje u box i odgovor stiže – postavljanje pitanja u krivom smjeru producirat će generičke odgovore koji nisu od velike pomoći, a ponekad su čak i pogrešni.
“Skup posao”: Nakon rada na daljinu, slijede visoki troškovi života za one koji se vraćaju u urede
Detaljan vodič kroz Upwork, najpopularniju globalnu platformu za freelancere
Kako biti produktivniji u poslu i je li OK stati kada zapnemo? Odgovore zna Paula Šandrk Kovačević
Kako do funkcionalnijeg i učinkovitijeg kućnog ureda?
Osobe koje koriste chatbotove na optimalan način i iz odgovora izvuku njihov maksimum,
koriste varijante sljedećih strategija:
‘Act as if…’/’Ponašaj se kao da…’
Započnete li upit s ovim čarobnim riječima, naložit ćete botu da oponaša stručnjaka. Na primjer, ako u ChatGPT upišete riječi: Ponašaj se kao da si osobni trener, usmjerit ćete ga da se modeliraju prema ljudima iz te profesije. Takvi upiti umjetnoj inteligenciji pružaju dodatan kontekst za generiranje odgovora. Chatbot, zapravo, ne razumije što znači biti osobni trener, već umjesto toga, takav upit umjetnoj inteligenciji pomaže osloniti se na specifične statističke obrasce u training dati. Loše postavljeni upiti generirat će manje korisne rezultate. Ako, recimo, upišete: Što bih trebao jesti ovaj tjedan?, chatbot će izbaciti generički popis jela za uravnoteženu prehranu, poput kombinacije mesa i povrća.
‘Tell me what else you need to do this‘/’Reci mi što ti još treba da ispuniš zadatak’
Za personalizirane rezultate, recimo vezane za prehranu, naložite chatbotu da zatraži više informacija. Recimo, vezano za upit oko osobnog trenera, upute mogu glasiti ovako: Ponašaj se kao da si moj osobni trener. Stvori tjedni režim vježbanja i plan obroka za mene. Reci mi što ti još treba kako bi ispunio zadatak. Chatbot bi tada mogao zatražiti informacije o dobi, visini, težini, prehrambenim restrikcijama ili zdravstvenim ciljevima; kako bi prilagodio tjedni plan obroka i režim vježbanja.
Tech stručnjak kaže da, ako ne dobijete dobre odgovore pri prvom pokušaju, ne treba odmah odustati. Umjesto toga, prenosi savjet Ethana Mollicka, profesora na Wharton School Sveučilišta u Pennsylvaniji, koji kaže kako bota treba tretirati poput stažista: Kad napravi grešku, ukažite na nju i zatražite da zadatak napravi bolje.
Nastavite razgovore s chatbotom
Nakon što savladate umijeće postavljanja upita, ChatGPT i ostale chatbotove možete učiniti korisnijima kroz vrijeme. Ključ je izbjegavati tretiranje kao da su tražilica i svaki put započinjati s novim upitom. Umjesto toga, bolje je imati otvoreno nekoliko threadova i dodavati pitanja. To vrijedi za sve chatbotove, no stručnjak ističe kako strategija najbolje funkcionira s ChatGPT-om jer Bing zahtijeva povremeno resetiranje razgovora.
The New York Times prenosi i iskustvo Natalie Chopraset, poduzetnice iz Sydneyja, koja savjetuje tvrtke kako koristiti umjetnu inteligenciju. Ona ChatGPT koristi za dvije uloge – business coacha i izvršnog asistenta, a za svaku od uloga ima poseban thread. Business coachu daje uvod o profesionalnoj pozadini te ciljevima i problemima tvrtke, a s izvršnim asistentom dijeli informacije o svojem rasporedu, recimo o klijentima s kojima se sastaje: Informacije se prikupljaju i pravilno ih ‘treniram’, a kasnije kada postavim pitanje, ChatGPT imat će dobar kontekst i odgovor će biti blizu onoga što tražim.
Podijelila je i ‘zlatnu uputu’, koja joj pomaže da joj chatbot bude posebno koristan. Naime, shvatila je kako je ChatGPT-ju moguće ponuditi i zadani okvir. Nedavno je tako pročitala knjigu o osnivanju tvrtke ‘Clockwork’. Kada je business coacha pitala da joj ponudi savjet koristeći ‘Clockwork’ kao okvir, bila je oduševljena kada je vidjela da je koristio principe iz knjige u planu kojeg je ponudio kao odgovor.
I još par savjeta za kraj…
The New York Times donosi još nekoliko savjeta, pojašnjavajući kako tehnološke tvrtke tvrde da podaci koje korisnici upisuju služe za obuku njihovih sustava. Stoga, brinete li za privanost, najbolje je izostaviti osobne podatke poput imena i mjesta rada. Uz to, savjetuju i da se ne dijele povjerljivi podaci poput poslovnih tajni i osjetljivih informacija vezanih za tvrtku. Uz to, svaki korisnik treba biti svjestan kako chatbotovi rade na tehnologiji velikog jezičnog modela koji svoje sposobnosti dobiva analizirajući enormne količine digitalnog teksta prikupljenog na internetu. Jasno je kako na webu postoji i velika količina pogrešnih informacija pa se može dogoditi da chatbotovi u svojim odgovorima ponavljaju takve netočne tvrdnje.
FOTOGRAFIJE: Pexels, Unsplash