Ako ste na TikToku (a sadržaj je sve popularniji i na Instagramovim reelsima), možda vam je algoritam ponudio content jedinstven po tzv. faceless method. Riječ je o novom trendu na društvenim mrežama i metodi snimanja u kojoj autor nerijetko ostaje potpuno anoniman jer fokus nije na licu i ono se uopće ne pojavljuje niti u jednom od videozapisa. O faceless metodi Medium je pisao još prošle godine, opisujući ju kao sve rašireniji trend koji kreatorima omogućuje zadržavanje anonimnosti, iz različitih razloga. Ne ulazeći u razloge zašto žele zadržati privatnost, sve je veća zajednica content creatora čija popularnost na TikToku raste, a da pritom nikad nisu otkrili svoje lice.
Što je the faceless method?
Za pokretanje profila koji će se temeljiti na faceless method strategiji, Medium donosi nekoliko ključnih koraka:
- izbor niše koja se podudara sa strašću osobe i ne zahtijeva bivanje pred kamerom
- izrada pamtljivog korisničkog imena koje odražava nišu
- sažet, ali relevantan opis s poveznicama na web stranicu i ostale relevantne mreže
- vizualno privlačna profilna fotografija koja održava temu profila
- kreiranje visokokvalitetnog sadržaja koji potiče angažman korisnika: estetski privlačan, informativan i zabavan
Tinna Loaiza, jedna od predvodnica novog social media trenda
Slavu kroz stvaranje sadržaja u kojem ne prikazuje svoje lice, na društvenim je mrežama stekla content creatorica Tinna Loaiza iza profila Faceless Method, iz čijeg se imena jasno može iščitati o čemu je riječ. Prisjeća se svojeg prvog pokušaja u svijetu društvenih mreža, kada nije bila zagovornica faceless metode. Kaže kako je redovito objavljivala, ponekad i više puta dnevno. Godinama je radila u medijima pa je znala da ima kvalitetnu opremu kojom producira kvalitetan sadržaj. Potpuno se angažirala u odabranoj niši, slijedila sve upute, no nije dobila željene reakcije. Iznenađujuće, kaže u jednom od svojih videozapisa, neobično veći angažman dobila je samo u reelsima gdje nije pokazivala svoje lice.
To joj je bio znak da okrene priču: majka je dvoje djece i nije željela provoditi sate i sate vremena snimajući. Stvorila je drugačiji sadržaj u kojem radi što voli, dijeli znanje, no bez pokazivanja lica: ne mora se šminkati, kaže, može ostati u pidžami ako poželi i općenito uživati u sporijem ritmu rada. Užitak je pronašla u anonimnosti, a danas svojih više od 470 tisuća pratitelja poziva da učine isto. Prvi je video na temu faceless method objavila prije nekoliko mjeseci i od tada redovito govori na spomenutu temu. Odjek joj je izvrstan pa videozapisi imaju od nekoliko desetaka do nekoliko stotina tisuća pregleda.
Loaiza je u jednom od svojih prvih videozapisa rekla kako je bilo zastrašujuće krenuti ispočetka, no mnogo je strašnije, kaže, ostati na mjestu. Nastavlja kako provođenje sati i sati u snimanju, biranju make upa i odjeće te kreiranju sadržaja prema preporukama stručnjaka za društvene mreže, za nju nije bilo održivo i gotovo ju je dovelo do burn outa, jer se morala forsirati u namjeri da bude u središtu pozornosti sadržaja. Sada je naglasak prebacila na faceless method s kojom vjeruje da će moći svoje mentalno zdravlje i svoju obitelj postaviti na prvo mjesto, a osim toga i financijski profitirati.
Smatra kako se autentičnost može postići i bez pokazivanja lica, tako da se u fokus stave transparentnost i vrijedan sadržaj. Bitno je biti otvoren, dijeliti priče s kojima se ljudi mogu povezati i razgovarati s publikom. Dodaje da se na temelju zajedničkih interesa mogu stvoriti značajne veze: adresiranje problema unutar niše dublje je od samog pokazivanja lica. Loaiza kaže kako se kvalitetnim, dobro istraženim sadržajem postiže vjerodostojnost u odabranom području, a pritom ne pati ni kreativnost. Moguća je igra s brendiranjem, vizualnom pričom i inovativnim formatima sadržajima, a da se pritom ne otkriva tko stoji iza profila.
“Faceless method profili mogu biti jednako autentični, stručni i kreativni, kao i svaki drugi – iako se ne pokazuje lice. Sve je stvar angažmana i prezentiranja vlastitog sadržaja!“
Louiza je podijelila i nekoliko konkretnih savjeta za kreiranje videozapisa za koje je primijetila da ih, u njezinom slučaju, algoritam “gura”:
- objavljivanje 2-3 reelsa dnevno, čime se povećava doseg, a autor brže vidi što prolazi, a što ne
- korištenje audiozapisa koji su relativno nedavno postali popularni i imaju potencijal za daljnje širenje
- korištenje privlačnih elemenata, bilo da je riječ o infomiranju, educiranju, storytellingu ili inspiriranju
- korištenje kadrova između 4 i 7 sekundi kako bi gledanje bilo olakšano
- razrađivanje opisa ispod videozapisa kako bi korisnik dobio dodatan sadržaj.
O faceless method nedavno je pisao i Forbes, rekavši kako ovaj marketinški trend sve više osvaja kreatore sadržaja na društvenim mrežama: dijele content, prikazuju lifestyle, promoviraju poslovanje ili usluge, a pritom zadržavaju anonimnost. Za razliku od tradicionalnih metoda koje se nerijetko oslanjaju na karizmatične ambasadore brenda, faceless method namjerno izbjegava lica te se fokusira na građenje identiteta brenda isključivo oko sadržaja.
Ovakva metoda stvaranja sadržaja može donijeti prednost i za kreatore i za brendove:
- sadržaj se percipira kao autentičniji jer naglašava poruku, a ne njezinog pošiljatelja
- fokus se preusmjerava s osobnog brendiranja na kvalitetu sadržaja
- kreatori se usmjeravaju na stvaranje kvalitetnog sadržaja i istraživanje nišnih tema
- anonimnost privlači one koji oklijevaju dijeliti detalje iz privatnog života na društvenim mrežama
- faceless method umanjuje mogućnost burn outa koji se, prema istraživanju Latera, kvartalno događa za 43% content creatora koji su pod pritiskom da budu konstantno u “stanju pripravnosti” za snimanje
- niži troškovi za brendove kako bi došli do određene publike
- lakše upravljanje reputacijom jer se privatni život ili pojedini potezi influencera ne povezuju s brendom
Later piše da, iako pokazivanje lica pomaže u stvaranju povezanosti publike i brenda, faceless method postaje sve popularniji izbor za influencere i kreatore koji žele postaviti čvrste granice vezane uz društvene mreže. Lindsay Ashcraft, social content lead u Lateru, kaže kako je ovakva metoda zanimljiv način očuvanja privatnosti, dok se istovremeno koriste prednosti koje dolaze s poslom content creatora. Još jedan od benefita faceless metode je taj što sadržaj govori umjesto kreatora, što mu pritom daje veći autoritet. To je potvrdila Chantal Hermetz, specijalistica za društvene mreže u Lateru, rekavši kako je to posebno vidljivo unutar gastro niše. U njoj influenceri i stvaratelji sadržaja svoj feed posvećuju receptima, a njihova je publika vrlo angažirana – jer je svjesna da konstantno dobiva visokokvalitetan sadržaj.
Stručnjakinje iz Latera složile su se kako je riječ o popularnoj metodi, no pritom poručuju: ne stavljajte sva jaja u faceless košaru. Što pritom misle? Uspješan content creator ne može se postati preko noći. Potrebni su upornost, kvaliteta i vrijeme kako bi se dogodile suradnje s brendovima i viralnost sadržaja.
FOTOGRAFIJE: Instagram @facelessmethod, Pexels