Instagram donosi značajne promjene u načinu preporučivanja sadržaja korisnicima, s naglaskom na originalni sadržaj i povećanu distribuciju za manje račune. Val promjena objavljen je ovih dana u blog objavi tvrtke, piše The Verge.
Najveća promjena odnosi se na agregatore – račune koji preuzimaju ili screenshotaju videa i fotografije drugih korisnika i ponovno ih objavljuju. Ponekad će agregatori označiti izvornog autora u objavi, ali često se sadržaj u potpunosti preuzima bez davanja creditsa, a engagement se skuplja na račun osobe koja je stvorila sadržaj.
Instagram očito ima problem s tim i počet će uklanjati ponovno objavljeni sadržaj iz svojih preporuka. Ažuriranje koje uvode cilja na serijske regramere – račune koji dijele sadržaj koji nisu “stvorili ili poboljšali na materijalni način” i koji to čine više od 10 puta u 30 dana. To znači da, u teoriji, vaša stranica Istraži na Instagramu ili glavne preporuke na feedu neće uključivati sadržaj s računa agregatora. Pogođeni računi ponovno mogu postati prihvatljivi za preporuke 30 dana nakon posljednjeg puta kad su ponovno objavili “neoriginalni” sadržaj.
Ovo neće utjecati na “skupinu izdavača” koju je Instagram identificirao, a koja ima licencne ugovore ili dozvole za ponovno dijeljenje od tvoraca sadržaja. Instagram ide korak dalje: platforma će u preporukama zamijeniti ponovno objavljeni sadržaj izvornom objavom kreatora sadržaja. Tvrtka kaže da će zamijeniti repostove samo kada je original “relativno nov” i kada je sustav uvjeren da su objave identične “na temelju zvučnih i vizualnih signala”.
Kreatori sadržaja će dobiti obavijest kada njihov izvorni sadržaj zauzme mjesto repostova i preporuči se na platformi. Ove promjene se odnose samo na preporuke – ako pratite agregatore, još uvijek ćete vidjeti ponovno objavljeni sadržaj na njihovom profilu ili u news feedu.
Instagram će također početi dodavati oznaku koja priznaje izvornog kreatora – iako će i izvorni kreator i račun koji ponovno objavljuje fotografiju ili video moći ukloniti oznaku.
Penali za agregatore vjerojatno će imati dalekosežne posljedice: osobe koje redovito ponovno objavljuju infografike organizacija mogu biti kažnjene, kao i fan pageovi poznatih osoba ili računi koji sakupljaju inspiracijske fotografije s različitih izvora na Instagramu. Ponovno objavljivanje na Instagramu danas je toliko uobičajena praksa da postoje cijele aplikacije posvećene tome – ali korisnici bi u budućnosti mogli dva puta razmisliti, znajući da bi to moglo blokirati njihove račune od discovery featurea na Instagramu.
Instagram je također najavio da će se njegov sustav preporuka ažurirati “kako bi svim kreatorima sadržaja pružio jednaku šansu za probijanje” putem novog algoritma rangiranja.
“Ranije, u preporučenom sadržaju, Reelsi su rangirani prvenstveno na temelju angažmana pratitelja računa s njima”, napisala je tvrtka u blog objavi: “To je značilo da su računi s najvećim brojem pratitelja često imali najviše dosega.”
Kako bi to nadoknadio i dao manjim računima jednaku šansu, Instagram opisuje sustav koji u osnovi zvuči kao niz beta testova kroz koje će proći sav prikladan sadržaj: sustav preporuka pokazat će komad sadržaja maloj publici koja bi mogla biti zainteresirana za njega, bez obzira prate li kreatora ili ne. Najbolje izvedeni Reelsi u toj grupi zatim će biti prikazani široj publici. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li ovo možda stvoriti fenomen “svatko može postati viralan” na Instagramu – drugim riječima, dio onoga što je TikTok učinilo tako privlačnim za buduće influencere.
Instagram kaže da će se ove promjene uvesti tijekom sljedećih mjeseci. Doseg i angažman na Instagramu već su godinama kontroverzna tema jer je Meta sve više naginjala prema Reelsima i preporukama – poplavi sadržaja koji vidite s računa koje ne pratite. Na Threadsu, šef Instagrama Adam Mosseri često pokušava objasniti frustriranim kreatorima kako Instagram rangira i servira sadržaj ili zašto tako malo njihovih pratitelja vidi što objavljuju.
FOTOGRAFIJE: Instagram