U posljednje vrijeme, s kime god u biznisu pričamo, svi se više-manje suočavaju s istim problemom: pronalaskom odgovarajućeg (a ponekad i bilo kakvog) kadra za rad. Platforme koje povezuju poslodavce i zaposlenike pune su ponuda, a svojevrsni standard je postao i vidjeti plakate koji komuniciraju potrebu za radnom snagom u izlozima supermarketa, gradskih trgovina i ugostiteljskih objekata. Lekciju iz toga što učiniti kada ste u potrazi za većim brojem radnika, a ne želite se utopiti u masi konvencionalnih oglasa, u protekla dva tjedna dao je Boogie Lab.
Fenomen zagrebačkog Boogie Laba
O Boogie Labu dosad smo uglavnom razmišljali iz perspektive uspješnog biznisa kojeg su pokrenuli Mladen Vidović i Karlo Vulin (Kroštula), te iz perspektive hiperpopularnog zagrebačkog mjesta na koje smo navikli dolaziti (ako ulovimo stol naravno) na jutarnju kavu, malo remote worka, sastanke ili afterwork koktele i pizzu. Ovaj ugostiteljski objekt u sklopu kompleksa Park kneževa, koji se predstavlja kao laboratorij za hranu i zabavu, stekao je vojsku obožavatelja i ne pamtimo recentno takvo mjesto u gradu na kojem se i godinu dana nakon otvaranja traži stol ili sjedalo više.
Ekspanzija na američko tržište
Ovog siječnja, medijskim je prostorom odjeknula vijest da se Boogie Lab širi na američko tržište i otvara svoj prvi lokal u New Yorku. Tim povodom, osnivači su izjavili sljedeće:
“Zajedno s našim partnerima otvorili smo zajedničku firmu u New Yorku – Boogie Lab USA. Jedan od najpoznatijih restorana iz njihovog velikog portfolia je Delmonico’s, ikona restoranske scene u New Yorku čija tradicija datira još od davne 1827. godine. Tu su zalazila mnoga poznata lica svjetske scene, a nama najzanimljiviji gost je naš legendarni Nikola Tesla te nam je iznimna čast da baš na toj lokaciji otvaramo prvi Boogie Lab van naših granica.
Naši partneri Denis Turčinović i Joseph Liculu su već poznata lica ugostiteljske scene u New Yorku, koji uz Delmonico’s imaju još 10-ak ozbiljnih ugostiteljskih objekata na Manhattanu, a sa Boogie Labom imamo plan otvoriti tri lokacije do kraja ove godine. U isto vrijeme krenuli su prvi kontejneri iz Hrvatske sa smrznutim proizvodima za najveće distributere za ugostiteljstvo u Americi. Prezentacije su odrađene, proizvodi su ulistani. Naš kolega Patrik Hrelec je u New Yorku, već mjesec dana uhodavamo prvi lokal“, otkrivaju iz Boogie Laba.
Što napraviti kada vam zatreba baš puno radnika?
S obzirom na ekspanziju na američko tržište, ali i snažnu težnju da biznis na domaćem terenu odvedu na viši nivo, paralelno s ovom hvalevrijednom informacijom da Boogie Lab ide “preko bare”, u javnosti su objavili kampanju za zapošljavanje. Otvorili su više od 100 novih poslova, prvenstveno za Zagreb i novi pogon u Zagrebu i Pakoštanima gdje je smještena Kroštula, a dio tima odlučili su educirati i za rad u New Yorku.
E, sad, kako pronaći toliko radnika, kad mnogi biznisi ne mogu akvizirati ni količinu radne snage koja se broji na prste jedne ruke?
Oglas za posao na Boogie Lab način
Odlučili su se za super kreativan proces oglašavanja otvorenih radnih mjesta – i nisu pogriješili. Osim za specijalizirane platforme za zapošljavanje, odlučili su se i za društvene mreže. Njihovim Instagramom danima su kolali simpatični video oglasi, koji su uz svoju kreativnu notu donosili sve potrebne informacije za one koji će poželjeti raditi za Boogie Lab i Kroštulu, od opisa radnog mjesta do kontakt maila na koji se potrebno prijaviti. Pričali smo s ekipom i ispitali ih o cijeloj kampanji kojom su privukli veliku pozornost publike:
“Redovito viđamo klasične oglase za posao u ugostiteljstvu kojima ili manjka informacija ili su generično osmišljeni pa ne dopiru do ciljane publike. Budući da smo u procesu zapošljavanja preko 100 kolega, znali smo da kampanja mora biti drugačija i “glasna” kako bi stigla do svih onih koje želimo privući u svoj tim.“
Za osmišljavanje i realizaciju kampanje zaslužan je bio Karlo Jelić, član njihovog tima koji je zadužen za kreativno vodstvo BoogieLaba i Kroštule. Karlov kreativni pristup dosad ste mogli primjetiti u komunikaciji na njihovim društvenim mrežama, dizajnu pakiranja Panettonea i promidžbenih materijala, a sada i u reelsima koji su za cilj imali privući profesionalnu, kreativnu i entuzijastičnu ekipu za rad. Iako su videa kratka i mogu djelovati jednostavno, iza njih stoji mnogo truda oko osmišljavanja koncepta, prikupljanja materijala te naposljetku samog snimanja koje je trajalo 9 sati. Reelsi su odmah rezultirali pozitivnim reakcijama tako da se trud brzo isplatio.
Super za reakcije na društvenim mrežama, no ima li rezultata?
“Rezultati kampanje su izvrsni. Već prvi dan zaprimili smo preko 100 prijava, a do sada ih se skupilo oko 700. Prijave su pristizale ne samo na portalu za zapošljavanje, na kojemu smo primarno objavili kampanju, već i putem maila i društvenih mreža. Javljale su se i agencije za zapošljavanje stranih radnika, ali i ostali portali koji su prepoznali kvalitetu kampanje i htjeli prenijeti oglase te pozicije ponuditi svojim bazama korisnika.”
Dečki ističu da su jako sretni što su uspjeli ispuniti svoj cilj u tako kratkom roku: pronaći desetke izvrsnih radnika, među najboljima u svojim strukama, koje će moći dodatno educirati i pripremati za rad u njihovim budućim lokalima i pogonima. Kako u Hrvatskoj, tako i izvan nje.
Ističu da imaju tu sreću da im se ljudi inače samoinicijativno javljaju za rad u Boogie Labu, što im je potvrda da je njihov lokal privlačan proaktivnoj ekipi koja uvijek traga za boljim i pozitivnijim radnim okruženjem. A to im je, kažu, ujedno i glavni cilj: da je svakome ponaosob u njihovom kolektivu lijepo i ugodno i da se na kraju dana osjećaju ispunjeno.
“Uvijek nam je cilj dublje upoznati sve naše zaposlenike te im uz primarnu poziciju ponuditi i rad na ostalim projektima koji bi ih mogli zanimati. Tako u timu imamo bariste koji rade na projektima dizajniranja mercha, pekare koji rade na projektiranju procesa održivosti, prodavače koji sudjeluju u kreiranju promidžbenih materijala,…”
Trenutna kampanja za zapošljavanje nastala je isključivo zbog širenja kapaciteta, jer njihov pekarski pogon u Pakoštanima kreće raditi u dvije smjene, otvaraju novi lokal i pekarski pogon u Zagrebu te startaju sa svojom pričom u New Yorku.
FOTOGRAFIJE i VIDEO: Boogie Lab