Nikolina Frklić: Što smo saznali na Svjetskom danu employer brandinga?

13.11.2023. | AUTOR: After5

Život prije 5 | Uredske priče i iskustva
#employer branding

Tips @ tricks – employer branding 2023./2024.

Svjetski dan employer brandinga ove godine „proslavljen je“ u Amsterdamu, već tradicionalno u listopadu. Upravo to je konferencija kojoj smo se kolegica Tina iz HR-a tvrtke mStart Plus i ja najviše veselile ove godine, a činjenica da je okupila 750 svjetskih stručnjaka iz ovog segmenta dovoljno govori o njenoj važnosti. Teatar DeLaMar u kojem se odvijala bio je cijelo vrijeme prepun, a mogućnosti interakcije doista bezbrojne; baš svi su otvoreni za razmjenu iskustava.

Pokušala sam sažeti dojmove, što nije bio nimalo lak zadatak.

Nikolina Frklić, Svjetski dan employer brandinga
Nikolina Frklić i Valentina Tina Mučnjak

Pronađite točku razlike i budite iskreni

Procijenite stanje u svojoj organizaciji, napravite analizu, istražite. Sigurno postoje neke komparativne prednosti, ali i stvari u kojima možda niste toliko dobri. Tek kada si priznate stvarno stanje, možete krenuti dalje s izradom strategije, edukacijom i komunikacijom. Vaša strategija mora biti prilagođena vašem biznisu. Naravno, to ne znači da nećete promatrati što rade i u drugim granama, ali uvijek morate pronaći rješenja unutar svog kruga. Primjerice, nemaju iste potrebe, želje i očekivanja zaposlenici u trgovini i IT-u, no i jedni i drugi zaslužuju pažnju. Kad ste pronašli točku razlike, već ste na pola puta.

Nema prijateljstava na poslu – moš mislit

Na poslu provedemo trećinu života. Samim time, iluzorno je očekivati da se tu neće stvarati odnosi, prijateljstva i interakcije. Jako je važno kako se osjećamo na poslu. Tu dolazimo i do povezanosti internih i eksternih komunikacija. Jako je važno što se odvija u internim komunikacijama, jer one su usko povezane s eksternima. Naravno da poruka mora biti prilagođena svakom kanalu, no interne i eksterne poruke moraju biti jako dobro povezane, uigrane kao igrači na nogometnoj utakmici. Riječ je o suživotu, ne o paralelnim životima.

Nikolina Frklić, Svjetski dan employer brandinga

Najveći potencijal je u vašim ljudima

Detektirajte ambasadore, educirajte ih, nagradite. Oni su vaš glas. Potencijalni zaposlenici slušat će njih, štogod vi rekli na svojim službenim profilima, native člancima i sl. Naravno, i njima trebamo pomoći u kreiranju sadržaja i cijelu priču trebamo pratiti. Za to postoje određeni alati koji će znatno olakšati, kako kreiranje sadržaja, tako i integraciju s društvenim medijima. Primjerice, gledali smo primjer gdje je 55 ambasadora jedne kompanije generiralo čak 2.672 LinkedIn postova i izravno utjecalo na reputaciju kompanije.

Čarobna riječ – sadržaj

Čini se puno jednostavnije no što je. Kad jednom pronađete svoje mjesto pod zvijezdama i izgradite kulturu svojstvenu svojoj organizaciji, morate to komunicirati. Tu je samo nebo granica – fotografije, video materijali, infografike…, pa čak i gameifikacija kao odličan način da se zaroni u život organizacije – barem na kratko. Iako nam je sada dostupno toliko alata, i dalje nam za sve to trebaju određeni resursi, prije svega vrijeme i ljudi koji će pomoći u pričanju dobrih priča, a onda dolazimo i do budžeta za marketinške komunikacije.

Nikolina Frklić, Svjetski dan employer brandinga

Integracija osjetljivih skupina

Ako ikako možete, zaposlite osjetljive skupine društva, naravno, primarno zato jer je to odličan način ulaganja u zajednicu u kojoj poslovno i privatno rastemo, no posljedično – utjecaj na reputaciju poslodavca može biti jako velik.

Vašem predsjedniku Uprave je stalo

Sva nova istraživanja pokazuju kako je Upravama itekako stalo što se zbiva u ovom segmentu pa employer branding dobiva sve važnije mjesto u organizacijama. Neki ga smještaju u HR, neki u marketing, najveći imaju zasebne organizacijske jedinice, a uvijek se on sastoji od stručnjaka iz ljudskih potencijala i marketinga/komunikacija.

Nikolina Frklić, Svjetski dan employer brandinga

Ne zaboravite bivše – zaposlenike naravno

Dok neki od globalnih lidera formiraju alumni udruženja i zajednice u kojima okupljaju bivše zaposlenike, vi možete malim koracima napraviti razliku. Obratite pažnju na zadnje korake pri odlasku vaših zaposlenika. Promjena poslodavca ponekad je dio karijernog puta, a vaši su bivši zaposlenici i dalje vaši ambasadori; o svojoj će bivšoj kompaniji i dalje dijeliti utiske.

Ide vam dobro? Nastavite i dalje raditi na tome

Slušali smo i primjer kompanije koja u prosjeku svakih 7 sekundi dobije prijavu za posao. Kako se ponašaju? I dalje intenzivno i vrlo sistematizirano rade na employer brandingu, jer upravo zato su i tu gdje jesu.

TEKST: Nikolina Frklić, Head of Marketing @ mStart Plus

FOTOGRAFIJE: Privatno vlasništvo, World Employer Branding Day 2023

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5