Glazbenom svijetu, moć koju ima Taylor Swift nije ništa novo. No, proteklih je dana i sportski svijet dobio priliku vidjeti dokle seže.
Nakon što se pjevačica pojavila na utakmici Chicago Bearsa i Kansas City Chiefsa kako bi podržala novog dečka i nogometnu zvijezdu Travisa Kelcea, par je postao glavna tema na društvenim mrežama, u sportskim i showbiz medijima te šire, bez obzira na to što niti ona niti on nisu potvrdili status veze.
Taylor Swift efekt
Ukratko ćemo dočarati veličinu Taylor Swift efekta, što je sjajno sumirao After School by Casey Lewis:
- NFL prijenos utakmice kojoj je nazočila Taylor Swift bio je najgledaniji TV show još od SuperBowla u veljači, s prosječno 24,32 milijuna gledatelja
- Prodaja Kelceovih dresova porasla je za 400%, a stekao je i više od 300 tisuća pratitelja na Instagramu
- Kelceov podcast, kojeg vodi zajedno s bratom, dosegnuo je prvo mjesto na Appleovoj ljestvici
- Budući da su očekivali da će Taylor Swift nazočiti utakmici u nedjelju navečer (što se ispostavilo točnim), cijena ulaznica porasla je za 18,5%, pri čemu se ona najskuplja popela do 2109 $
- Naglo je porasla i prodaja ulaznica za sljedeću utakmicu Chiefsa
- Na TikToku, hashtag #traviskelcetaylorwsift ima više od 65,6 milijuna pregleda, a njihov nadimak, #traylor, ima više od 58,3 milijuna pregleda
The Hollywood Reporter piše kako NFL liga nije jedina sportska liga koja komentira efekt Taylor Swift. Njime se odlučio okoristiti i vlasnik Dallas Mavericksa, Mark Cuban, koji je u ESPN-ovoj emisiji First Take sugerirao kako bi se Swift trebala prestati družiti s Kelceom, kako bi je mogao spojiti s jednim od igrača svoje NBA momčadi. Ako se nas pita, nepotreban i seksistički komentar, na koji Kelce nije ostao dužan pa je na X-u (bivšem Twitteru), predložio Cubanu da se umjesto Taylor on pridruži NBA-ovoj momčadi s privremenim ugovorom: Samo potpiši ugovor sa mnom na deset dana.
Osim što su porasle brojke gledanosti, Taylor Swift imala je utjecaja i na prodaju dresova jer, čini se, i ona vrtoglavo raste. Krajem rujna, Kelce je sa svojim dresovima bio jedan od pet najprodavanijih NFL igrača, a glasnogovornik Fanaticsa, trgovine sportskom odjećom i suvenirima, za Associated Press rekao je kako se dogodio porast u prodaji od gotovo 400%.
Rekordi za Taylor Swift nisu ništa novo…
Vratimo se još malo na ulaznice: glasnogovornik StubHuba, platforme za preprodaju ulaznica, izjavio je da su nakon prvog pojavljivanja Taylor Swift na utakmici Chiefsa, Jetsi prodali više ulaznica za svoju utakmicu protiv Chiefsa (odigranu u nedjelju 1. listopada) u jednom danu, nego što su to učinili od početka sezone. Spomenuli smo i podcast; osim što je prvi na Appleovoj ljestvici, na drugom je mjestu na ljestvici Spotifyja. Obaranje rekorda za Taylor Swift nije ništa novo: prošle godine srušila je Ticketmaster (više o tome kako su njezina, kao i turneja Beyoncé tvornice novca, pročitajte ovdje) i prodala najviše ulaznica za turneju, no što je ikad pošlo za rukom jednom izvođaču.
Nadalje, u kolovozu je postala prva izvođačica u povijesti Spofityja koja je dostigla 100 milijuna mjesečnih slušatelja, a ranije ove godine postala je prva živuća izvođačica u gotovo 60 godina koja ima najmanje četiri albuma istovremeno u top 10 na Billboardovoj ljestvici: Speak Now (Taylor’s Version), Midnights, Lover and Folklore, prenosi The Hollywood Reporter.
The New York Post je samo jedan u nizu medija koji donosi priču o Taylor Swift efektu. Članak započinje sjajno, riječima: Travis Kelce is in his Taylor Swift era. Kažu kako bi mu taj efekt mogao donijeti i do 10 milijuna dolara, i to izvan terena. Prema Insideru, procjenjuje se da Kelce trenutno zarađuje oko 5 milijuna godišnje izvan terena, a marketinški stručnjaci kažu kako se ne bi iznenadili da ta brojka poraste. Bob Dorfman, kreativni direktor marketinške agencije Pinnacle Advertising, izjavio je sljedeće:
Kelce je već bio jedan od najuspješnijih promotora u sportu i prije svoje veze s Taylor Swift, no sada je još popularniji jer privlači pozornost i kupovnu moć jedne potpuno nove baze obožavatelja.
FOTOGRAFIJE: Instagram, Twitter