Radila je u Inditexu i odrekla se stabilnosti radi vlastitog biznisa: Danas radi elegantne haljine za vjenčanja

14.04.2025. | AUTOR: Hana Bartolović

Modne i beauty priče | Modne priče | Ljudi u biznisu | Život prije 5
#poduzetništvo | #haljine | #Inditex

Kad se na svadbi pojaviš u haljini koja izaziva komentare i komplimente, uz ono nezaobilazno pitanje “Gdje si to nabavila?”, znaš da nosiš nešto posebno. Upravo na tom osjećaju i toj vrsti iskrene preporuke, Monica Aurell je izgradila španjolski modni brend Baymo, danas jedno od najpoželjnijih imena za sve one koji u formalnim prigodama žele biti zapaženi, ali ne na nametljiv način. Elegantno, drugačije, fluidno, šarmantno… I sve to bez kompromisa kad je u pitanju udobnost.

Za brend sam doznala upravo na jednoj španjolskoj svadbi krajem prošle godine, na kojoj je nekoliko uzvanica nosilo Baymo dizajn; odmah su mi zapele za oko pa sam se potrudila doznati čiji potpis nose njihove haljine. Baymo mi je otad postao sjajno otkriće, a dobra je vijest da dostavlja i u Hrvatsku. Istražila sam malo njegove početke i otkrila da je osnivačica Monica nekoć radila u Inditexu. Nešto što bi se moglo smatrati sigurnim poslom na duge staze, zamijenila je poduzetništvom. I, vjerujem, nije požalila.

Kako je nastao Baymo

Bilo je jasno od samog početka: Monica nije tip koji će igrati na sigurno. Još kao tinejdžerica, sa samo 15 godina, upisala se na tečaj šivanja. Tri godine kasnije već je radila haljine za prijateljice koje su išle na maturalne, krizme i vjenčanja. Nakon studija dizajna na prestižnom IED Barcelona, dobila je posao u Inditexu i provela četiri godine dizajnirajući za Oysho. Stabilnost, sigurnost, veliki sustav.

No 2019. godine odlučuje napraviti nešto sasvim drugačije – dati otkaz i riskirati.

“Uvijek sam tražila haljine koje su jednostavne, a opet imaju taj ‘twist’. Nešto drugačije, originalno, ali nosivo”, otkrila je Monica. Kad ne bi našla ono što traži, sama bi uzela tkaninu i kreirala. Nije prošlo dugo, a ljudi su je počeli pitati: gdje si to kupila? Možeš i meni napraviti jednu? Potražnja je rasla brže nego što je očekivala, a hobi se, gotovo neplanirano, pretvorio u ozbiljan posao i zato je pokretanje vlastitog brenda imalo potpunog smisla.

Haljina Noelie

Baymo je danas modno ime koje u Španjolskoj, i sve više izvan nje, znači jedno: haljine koje se pamte. “Kod nas svaki komad ima svoju priču”, kaže Monica i nastavlja: “U svakoj kolekciji pazimo na svaki detalj: od printa do kroja, od tkanine do osjećaja koji haljina ostavlja kad je odjeneš.” Najprepoznatljiviji su po vlastitim printevima, koji se proizvode isključivo u Barceloni, u suradnji s lokalnim radionicama.

Ono što ih izdvaja nije samo estetika, nego i funkcionalnost. Haljine se ne gužvaju, lako se održavaju, a mogu se nositi i za večeru s prijateljicama i za najglamurozniju svadbu. Ideja je jednostavna: ulagati u komade koje nećemo odjenuti samo jednom, već ih nositi iznova, svaki put drugačije.

Baymo nije samo brend za vjenčanja. To je iskustvo za žene koje žele biti primijećene, ali ne po svaku cijenu. Za one koje biraju komade s karakterom.

U kolekcijama se može pronaći ponešto za sve generacije: od mlade žene koja ide na prvu svadbu do majke koja udaje sina. Monica je izgradila brend koji slavi različitost i žensku energiju, ali i koji jako dobro zna da nije svaka žena ista.

U timu su isključivo žene, mlade, entuzijastične i zaljubljene u ono što rade. Zajedno osmišljavaju, testiraju, nose, fotografiraju, što implicira da Baymo nije samo posao, već i zajednica. “Teško mi je bilo naučiti delegirati”, priznaje Monica, “ali kad shvatiš da ljudi oko tebe znaju više u nekim stvarima, sve postane lakše. To zajedništvo se vidi u svakoj kolekciji.”

Svaka haljina u sebi nosi dašak Barcelone: svjetlo, mediteransku opuštenost, dozu arhitektonske ozbiljnosti i lepršavost umjetnosti. Monica će reći da Barcelona ima tu vibru koja spaja tradiciju i avangardu; da je to grad koji ih stalno iznova inspirira i koji su ugradili u DNA brenda.

Iako su svi komadi izrađeni u Španjolskoj, Baymo je odavno prešao granice. Najviše se prodaju u Francuskoj, Meksiku, Portugalu, SAD-u i Čileu. Inozemni kupci jako cijene španjolsku modu, a potpuno mi je jasno i zašto. Već desetljećima ondje kupujemo zbog kvalitete izrade, detalja, osjećaja za estetiku. I zato je, u moru high street brendova, lijepo vidjeti kako se lokalni brendovi ističu upravo kvalitetom i polako, ali sigurno plijene pozornost na međunarodnoj modnoj sceni.

Kolekcija koja je “eksplodirala” na društvenim mrežama

Jesensko-zimska kolekcija 2024. godine bila je prekretnica za brend. “Htjeli smo zadržati ono što nas čini posebnima, ali i ponuditi nešto potpuno novo. Eksperimentirali smo, riskirali – i uspjeli”, prisjeća se Monica. Kolekcija je postala viralna, a ključ svega bile su povratne informacije kupaca. Zanimljivo je da se dizajnerica trudi ostati u kontaktu sa svakom ženom koja nosi njezine komade.

Za dnevne svadbe predlaže Emerald haljinu s volanima u zagasitim zelenim tonovima, zlatne sandale i detalj u kosi. Za večernje svečanosti bira sofisticirani set Moulin, bluzu bez ramena i suknju, uz naglašeni make up, šifonski ogrtač ili moher pelerinu, clutch torbicu i decentan nakit. A ako smije sanjati, voljela bi jednom vidjeti Charlotte Casiraghi u Baymo haljini: “Ona ima tu eleganciju koja ne traži pažnju, ali je svi primijete.”

View this post on Instagram

A post shared by BAYMO (@baymo.thelabel)

Brend ima velike planove za budućnost. Fizičku trgovinu u Madridu, internacionalnu ekspanziju u Lisabon, Pariz i London. Možda jednog dana vidimo Baymo i u Harrodsu, Galeries Lafayette, Selfridgesu…

I na kraju, poruka za sve koji možda još “sjede” na ideji: “Ostaviti stabilan posao i posvetiti se svom snu bila je najbolja odluka u mom životu. Teško je, ali vrijedi. Ako imate ideju, slijedite je. Instinkt vas rijetko prevari.”

Baymo dizajn možete naručivati i u Hrvatsku – shipping za kupnje iznad 120 eura besplatan je za sve internacionalne narudžbe.

FOTOGRAFIJE: Baymo

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5