Ljudi zapravo koriste svoje članstvo u teretani – što bi mogao biti problem za teretane

14.08.2024. | AUTOR: Iva Kordić

Očuvanje zdravlja | Modne i beauty priče
#vježbanje

Hustle u svom newsletteru piše kako je poznato da su teretane profitabilne jer mnogi koji su se učlanili – ne dolaze! A kada bi dolazili, postale bi prilično pretrpane i neugodne. Ekonomisti članstvo u teretani koje se ne koristi objašnjavaju pojmom “pre-commitment”; odnosno aspirativnom fantazijom koja mnoge tjera da plaćaju mjesečno članstvo u nadi da će, na kraju, jednom ipak ući u fazu “new year, new me” i krenuti u teretanu. No, Gen Z mijenja taj ustaljeni trend i članstvo u teretani zapravo – koriste!

Sve više ljudi ide u teretane

Generacija Z u teretani je napravila svojevrsni kaos. Zašto? Pripadnici te generacije, koja mijenja mnoge ustaljene obrasce, teretanu zapravo koriste. Hustle prenosi saznanja Business Insidera prema kojem su razne ankete pokazale da Gen Z vole i žele vježbati. Inspiriraju ih fitness influenceri na društvenim mrežama, a osim za vježbanje, teretane im služe i za stjecanje novih poznanstava i prijateljstava. Također, u porastu je interes i za vježbama snage, dizanjem utega… To su vježbe koje je teže odraditi kod kuće zbog nedostatka teških sprava potrebnih za tu sportsku aktivnost. I zato – pravac teretana!

I brojke potvrđuju da teretanu koristi sve više ljudi: Hustle piše kako je ClassPass (aplikacija za bookiranje termina) zabilježio povećanje od 94% kada su u pitanju razni tečajevi vježbi snage, u odnosu na prethodnu godinu. Postavlja i logično pitanje: kako se teretane tome prilagođavaju? Neke postavljaju više sprava za vježbe snage, sa smanjenim fokusom na kardio te organiziraju grupno vježbanje i kreiraju prostore u kojima se članovi mogu družiti prije ili poslije svog termina. Luksuzne teretane nude dodatne wellness beneficije, čak i coworking prostore.

U luksuznim teretanama i dalje još nisu prevelike gužve, od čega ih ponajviše “štite” visoke cijene. No, teretane s pristupačnijim cijenama možda će biti prisiljene promijeniti neki dio svog poslovanja: možda preispitati trebaju li veći prostor ili promijeniti cijenu članarine. Hustle navodi primjer PlanetFitnessa koji je nedavno, prvi put od 1998. godine, povećao osnovno članstvo u teretani. Osim toga, novonastala situacija je prilika i za tzv. “nišne” teretane. Hustle izdvaja primjer penjačkih prostora koji se nalaze u sklopu mnogih vježbaonica: u 2023. u SAD-u ih je bilo čak 622, što je porast od 76% u odnosu na 2014., kada ih je bilo 353.

FOTOGRAFIJE: Pexels, Unsplash

POVEZANI ČLANCI
©2024 after5