Svjedočimo kako je hiperprodukcija na tržištu masovnih mirisa donekle uzrokovala zasićenje mirisima i pokrenula sve veću popularnost “nišnih” parfema koji su hrabriji, zavodljiviji, neobičniji, limitirani u količini i nastali kao rezultat autorskog promišljanja osobe koja ih stvara.
Svijet parfema pojedinačno izrađenih od visokokvalitetnih sastojaka koji pružaju višeosjetilno iskustvo među prvima u Hrvatskoj približio nam je Borut Mihalić, otvorivši 2013. godine prvu TOP niche parfumeriju u Tomićevoj ulici u Zagrebu. Od tada, TOP niche parfumerija oduševljava izborom malih mirisnih umjetničkih djela na još jednoj zagrebačkoj adresi na Kaptolu 4, u Splitu i kao pop-up store u sklopu Grand Park hotela u Rovinju, a sinoć je u HDLU, u društvu dugogodišnjih klijenata i prijatelja proslavila svoj jubilarni deseti rođendan.
Niche parfumerijska industrija favorizira kreativnost, originalnost i samoizražavanje u odnosu na uobičajene trendove, a na stvaranje mirisa gledaju kao na oblik umjetnosti. Stoga nije slučajnost da je za mjesto proslave odabran HDLU.
TOP niche u svojoj ponudi ima preko 85 nišnih brendova, ali Escentric Molecules je od prvog dana svojevrsni DNA ponude najpoznatije hrvatske nišne parfumerije, pa je proslava organizirana u suradnji s navedenim brendom, a domaćini su uz Boruta Mihalića bili i tvorac legendarnih mirisa tzv. “nos” Geza Schoen, kreativni direktor Paul White i komercijalni direktor Juraj Sotošek Rihtarec. U galeriji Bačva, za ovu priliku posebno osvijetljenog HDLU- a, mini izložbom od 29 radova prikazan je put do stvaranja brenda Escentric Molecules, a predstavljena su i nova tri mirisa iz kolekcije M+.
Escentric Molecules osnovao je Geza Schoen kako bi si dao kreativnu slobodu da provocira i mistificira postupak stvaranja mirisa. Njegovi su parfemi predstavljeni u binarnim parovima, a svaki par istražuje kvalitete jedne arome-molekule na dva različita načina. Ne slijede niti tržište niti mit, već se fokusiraju isključivo na jedan sastojak i njegov učinak, a zanimljivo je i da Escentric Molecules svoje postojanje duguje aroma-molekuli koja ne postoji u prirodi.
Svaki detalj ove lijepe proslave pomno je osmišljen pa su tako posluživani autorski kokteli koje je kreirao Filip Lipnik iz Blend bara, a predstavljaju mirise iz nove M+ kolekcije – Black Tea, Ginger i Guaiac Wood. Unutar galerije postavljene su tri mašine koje su ispuštale mirise iz navedene kolekcije, a DJ Runy je priredio setove inspiriran novim upravo M+ mirisima.
“Mnogi se mirisi ne mogu razlikovati jer su napravljeni da budu isti na svima, i tako postaje sve teže ostati vjeran sebi” kaže Geza Schoen, a mi bismo nadodali da je korijen privlačnosti čitavog koncepta nišnih mirisa upravo u činjenici da svojim jedinstvenim mirisom naglašavaju vašu individualnost, a ne maskiraju je. Ukratko, mirišu baš kao vi.
FOTOGRAFIJE: PR, John Pavlish