Povratak Topshopa: Što možemo očekivati od kultnog high street brenda?

10.03.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#shopping

Uvijek mi je bio poseban gušt na putovanjima zaviriti u neku od fizičkih Topshop trgovina – a znam da nisam jedina. Njihov spoj trendovske, lako dostupne mode godinama je bio neizostavan dio shopping scene, zbog čega me zatvaranje trgovina i prelazak isključivo na ASOS iznenadio. No, čini se da se stvari ponovno mijenjaju. Sve je glasnija priča o povratku Topshopa, i to ne samo online – šuška se da bi mogli ponovno otvoriti i fizičke trgovine. Hoće li se kultni brend doista vratiti na ulice, ostaje za vidjeti, ali jedno je sigurno – interes kupaca nikad nije nestao.

Nova era za Topshop i Topman

ASOS je 2021. kupio Topshop i Topman (TSTM) te sestrinski brend Miss Selfridge za 265 milijuna funti, spašavajući ih od stečaja nakon propasti matične tvrtke Arcadia Brands. No, prošle je godine Asos prodao većinski udio tvrtki Heartland, koja je u vlasništvu obitelji Holch Povlsen – ujedno i vlasnika modnog lanca Bestseller. Kako donosi Fashion Network, ASOS je nedavno reorganizirao svoj menadžerski tim i imenovao novog direktora za Topshop i Topman na britanskom tržištu, što sugerira da za ova dva brenda postoje ambiciozni planovi, odvojeni od ASOS-ove glavne strategije.

Ono što dodatno podgrijava špekulacije jest objava od 5. ožujka na Instagram profilima oba brenda, u kojoj je prikazan londonski gradonačelnik Sadiq Khan kako govori o uspomenama na shopping u nekadašnjoj flagship trgovini Topshopa na Oxford Streetu.

“Ne bi li bilo sjajno da se Topshop vrati na Oxford Street?”

Opis objavljenog videozapisa bio je jednostavan, ali jasan: “Dear Sadiq, give the people what they want”, što su mnogi komentatori shvatili kao aluziju na mogući povratak brenda u fizičku maloprodaju, piše Fashion United.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Topshop (@topshop)

Možda su to zasad samo nagađanja, ali ako je suditi prema reakcijama na društvenim mrežama, povratak ovog brenda na jednu od najpoznatijih shopping destinacija u Europi bio bi itekako dobrodošao. S obzirom na to da je ASOS fokusiran na online prodaju, nije iznenađujuće da bi brendovi zasad mogli ostati dostupni isključivo digitalnim putem. No, činjenica da je vlasništvo preuzela tvrtka Bestseller budi nadu kod onih koji priželjkuju njihov povratak u fizičke trgovine. Bestseller uspješno posluje i u online i u klasičnoj maloprodaji, što znači da su sada iza brendova ljudi s iskustvom u vođenju fizičkih trgovina.

Mogućnost fizičkih poslovnica?

Iako je komunikacija zasad usmjerena isključivo prema potrošačima, odluka o vraćanju Topshopa i Topmana kao samostalnih brendova bila je dio strategije od trenutka kada je ASOS sklopio ugovor o zajedničkom vlasništvu s tvrtkom Heartland, koja je preuzela 75% poslovanja za 135 milijuna funti. Kako piše Fashion United, ASOS je tada najavio da će ponovno pokrenuti Topshop.com unutar šest mjeseci od zaključenja transakcije (listopad 2024.) te širiti brendove putem odabranih online i offline kanala veleprodaje.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Topshop (@topshop)

Otkako je ASOS 2021. godine preuzeo TSTM, radio je na redefiniranju vizualnog identiteta i kolekcija, oslanjajući se na arhivu brenda, ali uz moderniji pristup. No, s obzirom na vlastite financijske izazove, ASOS je odlučio prodati većinski udio u TSTM-u kao dio šire strategije stabilizacije poslovanja. Prema postignutom dogovoru, ASOS zadržava desetogodišnju licencu (s mogućnošću produljenja na 25 godina) za dizajniranje i prodaju TSTM proizvoda diljem svijeta te upravljanje globalnim web stranicama Topshop.com i Topman.com. To znači da će brendovi još neko vrijeme ostati pod okriljem ASOS-a, prenosi Fashion United.

Osim toga, ASOS je osigurao ekskluzivna prava na veleprodaju u Velikoj Britaniji i Sjevernoj Americi, dok će Heartland preuzeti odgovornost za ostala tržišta. Na čelo novoformiranog veleprodajnog tima imenovana je Michelle Wilson, no budućnost fizičkih trgovina i dalje ostaje neizvjesna. U svom financijskom izvještaju za 2024., ASOS nije dao konkretne odgovore, već je ostavio otvorenu mogućnost i za online i za fizičku maloprodaju, nagovještavajući da bi povratak na high street mogao doći kroz partnerske ili vlastite trgovine. TSTM već ima iskustvo s veleprodajom – 2022. brend je lansirao svoje kolekcije u Nordstrom trgovinama i na njihovom webshopu, omogućujući američkim kupcima da ponovno kupuju omiljene komade.

Najviše interesa, očekivano, izaziva mogućnost otvaranja samostalnih trgovina, osobito na Oxford Streetu, gdje je nekadašnji flagship Topshopa bio jedno od prepoznatljivih mjesta londonske shopping scene. Poput mnogih drugih britanskih trgovačkih ulica, i Oxford Street posljednjih se godina suočio s izazovima – od rasta troškova života do smanjenja broja turista. Gradonačelnik Sadiq Khan nedavno je predstavio prijedlog da se ulica pretvori u pješačku zonu, što bi moglo pridonijeti njezinoj revitalizaciji, no plan tek treba proći službene procjene i odobrenja.

Bez obzira na izazove, povratak Topshopa na Oxford Street bio bi više nego dobrodošao. Njegova prisutnost u trgovinama diljem Ujedinjenog Kraljevstva i šire igrala je ključnu ulogu u privlačenju mlađih kupaca u shopping centre, a tržište se sada otvara prema novim generacijama. Odluka o otvaranju fizičkih trgovina sada je u rukama Heartlanda, koji je kroz ugovor osigurao prava na otvaranje brendiranih trgovina diljem svijeta, piše Fashion United. No, iako je jasno da će Topshop i Topman uskoro dobiti vlastitu web trgovinu, još uvijek ostaje neizvjesno kakav će oblik poprimiti ostatak njihove strategije ponovnog lansiranja.

FOTOGRAFIJE: Instagram, Topshop

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5