Celine Phantom: Povratak torbe koja je obilježila jedno modno desetljeće

01.09.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#dizajnerske torbe

Jedan od prvih modela koji pamtim, otkad sam počela primijećivati dizajnerske torbe, bio je Celine Phantom. Čini mi se kako je doživjela uzlet u isto vrijeme kada i popularne wedge tenisice Isabel Marant pa su mnoge street style kombinacije tog razdoblja često uključivale ova dva it komada: predimenzioniranu, pomalo arhitektonsku torbu i tenisice na skrivenu petu koje su davale novi pogled na casual chic.

Danas se wedge tenisice povremeno spominju kao trend koji bi se mogao vratiti, no pravi revival još uvijek nismo doživjeli. Za razliku od njih, ono što se zaista događa jest povratak Celine Phantom torbe. Nakon više od desetljeća ponovno je u fokusu, ovaj put u nešto moderniziranoj verziji, ali i dalje s prepoznatljivim karakterom koji ju je učinio toliko poželjnom početkom prošlog desetljeća.

Celine Phantom torba, Celine torba, Phantom torba

Revival Celine Phantom torbe

Celine Phantom, koju je Phoebe Philo predstavila u pre-fall kolekciji 2011., sestrinski je model jednako popularne Luggage torbe, s time da je Phantom prepoznatljiva po širim bočnim preklopima. Oba su modela tih godina nosile brojne slavne osobe, od Kim Kardashian i Rihanne do Lindsay Lohan i Nicole Richie.

“Kao dugogodišnja kolekcionarka starog Célinea, Phantom uvijek doživljavam kao jedno od konačnih utjelovljenja vizije Phoebe Philo. Silueta je bila dio vizualnog vokabulara koji je definirao njezin Céline”, rekla je u razgovoru za britanski Vogue Martina Lohoff, osnivačica platforme The Archive Dot Com. U tom vrijeme, Celine Phantom i Luggage modeli dobili su nadimak smiley face torbe, zbog položaja ručki i zatvarača na prednjoj strani koji su podsjećali, pogađate, na nasmijano lice.

Michael Rider, kreativni direktor kuće Céline koji je poziciju preuzeo početkom 2025., odlučio se poigrati tom ikonografijom pa je na svom re-izdanju Phantoma upotrijebio zakrivljeni zatvarač na prednjoj strani. Pri predstavljanju kolekcija za proljeće/ljeto 2026., torba se pojavila u crnoj, smeđoj i električno plavoj boji. Lohoff je za Vogue komentirala:

“I dalje je riječ o statement komadu, ali s drugačijim efektom: dok je Phoebein Phantom bio strog i ozbiljan, Michaelov ‘uzvraća’ osmijehom.”

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli CELINE (@celine)

Redizajnirana Celine Phantom torba gotovo 15 godina kasnije izaziva snažan osjećaj nostalgije, osobito među milenijalcima koji su je poželjeli, ali si je nisu mogli priuštiti. Ta je torba, komentirala je Noelle Sciacca za Refinery29, inače associate director za modu i strateška partnerstva na platformi The RealReal, definirala cijelu jednu eru. Ona je tada radila kao asistentica u modnom časopisu i kaže kako se torba viđala kod svake cool urednice, a uvijek kada bi stigla u redakcijski ormar, isprobavala ju je i igrala se s njom. Hype oko torbe, kaže, drži je i danas.

Funkcionalna torba za svaki dan

Za Sophie Hersan, suosnivačicu i modnu direktoricu platforme Vestiaire Collective, Phantom je neraskidivo vezana uz Philo, utjelovljujući “duh Phoebe” koja je 2017. napustila brend. Po funkcionalnosti, usporedila ju je s Hermès Birkinicom:

“To je svakodnevna torba za moderne žene. Namijenjena je poslovnoj ženi koja radi i ima neurednu torbu. Ne mogu si svi priuštiti Birkin, ali Celine Phantom je upravo ono što svaka žena želi… Čekala sam da brend napravi njezin redizajn.”

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Vestiaire Collective (@vestiaireco)

Interes za Celine Phantom bio je izražen i prije Riderova debija u srpnju. Fashionphile je u siječnju 2025. zabilježio najveći broj pretraga tog modela u godini – 79 % više u odnosu na prethodni mjesec. Međutim, nakon showa u Parizu, potražnja je eksplodirala: pretrage su skočile za 1205% u odnosu na tjedan ranije. Na The RealRealu pretrage su porasle 120% na sam dan revije, a gotovo su se udvostručile idućeg dana. Broj “obssessionsa”, kada korisici srcem označe artikl, porastao je za 123% u odnosu na prošlu godinu, dok su pretrage na godišnjoj razini skočile 263%, donosi statistiku Refinery29. Sciacca je istaknula:

“Kao što svjetske vijesti utječu na burzu, tako modne vijesti utječu na tržište preprodaje. Uvijek vidimo tu korelaciju: kada se neka it torba s piste ponovno pojavi, odmah stvara želju među kupcima. Ljudi moraju čekati mjesecima da kolekcija stigne u prodaju, a do tada se okreću second-hand tržištu.”

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli therealreal (@therealreal)

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli therealreal (@therealreal)

Sophie Hersan, suosnivačica i modna direktorica platforme Vestiaire Collective, kaže kako se učinak second-handa prelijeva i na primarno tržište. Vestiaire Collective, primjerice, zabilježio je deseterostruki rast pretraga za Phantom u srpnju u odnosu na lipanj. Slično se dogodilo kada je Dior ponovno izdao Saddle torbu, a očekuje se i s Chloé Paddington – još jednim Philoinim dizajnom iz razdoblja dok je vodila tu kuću (2001.–2006.). Kaže kako brendovi kroz ta re-izdanja žele prisvojiti vlastito nasljeđe i pokazati kupcima da se mogu dugoročno vezati uz brend, bez obzira na promjene kreativnih direktora. Sciacca kao ključan faktor ističe nostalgiju:

Ljudi koji su torbu voljeli kada se tek pojavila sada joj se ponovno vraćaju, dok je nova generacija otkriva po prvi put. Upravo je zato ovo savršen trenutak za brendove da iskoriste taj moment.

Povratak Celine Phantom torbe događa se taman dok je aktualan trend velikih torbi, posebno onih većih od 35 cm, poput modela Margaux brenda The Row ili Birkinice. Prilikom povratka u ured, svi žele torbu u koju stane laptop i sve što nam je potrebno kroz dan, što svakako ide u prilog Celine modelu. Sciacca ističe kako je praktičnost jedan od glavnih razloga privlačnosti Phantoma:

“Imate osjećaj da se možete igrati modom, a opet je riječ o ‘ozbiljnoj’ torbi. Kada sam tek počela raditi u The RealRealu, iznenadila sam se koliko je kolorističkih kombinacija postojalo… A i dalje je bila prisutna ta dimenzija osobnog stila, niste se samo priklanjali trendu u klasičnom smislu.”

Celine Phantom torba, Celine torba, Phantom torba

Hersan dodaje kako je Celine Phantom torba koja će trajati godinama, a čak i dok su drugi modeli dolazili i odlazili, ona nije nikada u potpunosti nestala sa scene. Naime, ima tu svevremensku, ležernu siluetu koju danas tražimo, u trenutku kada želimo ulagati u klasike više nego ikad dosad. U jednom se svi slažu: sada je pravo vrijeme za kupnju, ali i za prodaju. Sciacca kaže:

“To je jednostavan zakon ponude i potražnje. Kako potražnja raste, tako raste i cijena na tržištu preprodaje… Kako se modeli sve brže rasprodaju na second-handu, tako će ih biti sve manje, a ljudi će biti spremni platiti višu cijenu. Svima koji žele kupiti poručujem: uzmite je sada, jer ako čekate još nekoliko tjedana, platit ćete stotine dolara više.”

FOTOGRAFIJE: Celine, Instagram, Vestiaire Collective

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5