Nakon Longchampa, Gérard Darel 24h: Prva dizajnerska torba koju priželjkuju tinejdžerice

09.01.2025. | AUTOR: Iva Kordić

Modne i beauty priče | Modne priče
#torba | #dizajnerske torbe

Prije dva desetljeća nosile su je trendseterice, a danas ista ta torba osvaja novu generaciju tinejdžerica, potvrđujući da su pravi modni klasici uvijek prisutni. Gérard Darel 24h torba vraća se u velikom stilu, i to prije svega – u kolekciju tinejdžerki, kao prva dizajnerska torba. Što ovu torbu čini tako posebnom i zašto ju je upravo generacija Alpha odlučila ponovno oživjeti?

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli GERARD DAREL (@gerarddarel)

Gérard Darel 24h torba

Gérard Darel 24h torba je je vintage model kojeg su sve školarke stavile na svoje božićne liste želja. Gérard Darel 24h torba vraća se na velika vrata, osvaja modne piste, ali i – školska igrališta. Elisa, 14-godišnja učenica iz Pariza koja već mjesecima priželjkuje ovu torbu, u razgovoru za francuski Le Figaro je rekla:

“Isprva sam mislila da izgleda kao ogromna banana ili putna torba i nije mi bilo baš fora što se ne može zatvoriti. Ali, kako sam je viđala na mnogim prijateljicama i po ulici, poželjela sam je imati.”

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli GERARD DAREL (@gerarddarel)

Ovaj modni dodatak, koji je doživio ogroman uspjeh 2000-ih, pao je u zaborav idućeg desetljeća, ali sada se ponovno vraća na modnu scenu – i to kroz školska dvorišta. Beatriz, Elizina prijateljica, Gérard Darel 24h torbu imala je na listi božićnih želja, rekavši kako je svojoj obitelji naglasila da je to jedini dar kojeg želi, kao zajednički poklon – sviđa joj se jer je jednostavna za nošenje, a pritom nije obična. Njezina prijateljica Abby dodala je kako se spomenuti model sada često pojavljuje na plakatima i kaže kako misli da je to upravo zahvaljujući njezinoj generaciji.

I, piše Le Figaro, nije u krivu. Upravo je generacija Alpha, rođena nakon 2010., poznata po ljubavi prema modi 2000-ih, takozvanom Y2K stilu, ponovno popularizirala modele koje su njihove majke ili starije sestre nosile kad su i same bile tinejdžerice. Današnje djevojke svugdje se mogu vidjeti u uniformi koju opisuje Corinne Denis, kreativna direktorica u agenciji Leherpeur:

“Obično nose oversized majicu, skraćeni top ili potkošulju, crnu hoodicu s patentnim zatvaračem i široke hlače. Uz to vole nositi vrlo ženstvenu torbu.”

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli GERARD DAREL (@gerarddarel)

Ta torba često je njihova prva “ozbiljna” torba, simbol prijelaza iz djetinjstva u tinejdžersko doba. Zamjenjuju svoje Eastpack ruksake i u torbu stavljaju školske knjige i prve make up proizvode. Prvo ju posude od majke, a kasnije ju uz puno obiteljskih pregovora i kupe. Takav modni dodatak nije nevažan – primjetan je, definira stil i daje završni pečat izgledu, piše Le Figaro. Denis je dodala:

Prije nekoliko godina cilj je bio imati sklopivu torbu Longchamp, a sada je to Gérard Darel 24h, shopper torba Vanesse Bruno ili Sunny Bowling torba Zadiga & Voltairea.

Torba poput Gérard Darel 24h također utjelovljuje vrijednosti poput zanatskog umijeća, luksuzne izrade i trajnosti.

“Mogli bismo pomisliti da je to paradoks za generaciju koja je sklona impulzivnoj kupnji. No, ovo je također dobna skupina koja živi u duhu ‘i-i’ – može kupovati brzu modu, a istovremeno cijeniti trajnost. Ideja o inteligenciji zanata vraća se ljudskom faktoru, ruci koja je nešto oblikovala”, analizira antropologinja Élisabeth Soulié, autorica knjige ‘Generacija Z pod rendgenskim zrakama’. To posebno rezonira s mladima koji se jednako kreću u virtualnom i stvarnom svijetu. Digitalno doba pojačava njihovu potrebu za povezivanjem, stalno traže kontakt s ljudima, pa čak i kroz materijalne stvari.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli GERARD DAREL (@gerarddarel)

Ideja da je torba nekada pripadala nekome bliskom predstavlja dodatnu vrijednost u očima tih djevojaka, za koje je važan koncept nasljeđivanja i prijenosa s generacije na generaciju. Élisabeth Soulié objašnjava:

“One traže mnogo toga u prošlosti, ali bez nostalgije. Imaju svoje vlastite načine kombiniranja novih stilova i prezentacije. One doslovno pletu stilove i epohe u nešto novo, zadržavajući barokni duh. Poseduju mnoštvo informacija i koriste ih kako bi stvorile nešto jedinstveno.”

Posjedovanje modnog dodatka s pričom postaje ključno – daje mu vrijednost i dubinu. To više nije samo torba, već vektor emocija. Takav predmet može to postići jer je dragocjen, kvalitetan i sposoban prelaziti generacije. Torba Gérard Darel 24h, s čvrstim dizajnom, upravo je takva – velika, izrađena od debele kože i, kako mnogi kažu, bezvremenska.

Pauline, učenica srednje škole u Rennesu, voli što je njezina Gérard Darel 24h torba pripadala njezinoj majci. Za Le Figaro je rekla:

“I sama je dugo sanjala o toj torbi, a moj joj je otac poklonio na početku njihove veze, za rođendan. Sviđa mi se što je moja torba imala život prije mene, ali što istovremeno ima i veze sa mnom.”

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli GERARD DAREL (@gerarddarel)

Koncept storytellinga izrazito je važan za generaciju Alfa.

“Za ove tinejdžere postoji ideja da oni mogu ući u priču, nastaviti je. Postoji nit koja se ne prekida – koncept ‘nikad završenog’. To se poklapa s njihovim poimanjem vremena, koje nije ograničeno prošlošću, sadašnjošću ili budućnošću, već se živi u etici fluidnosti”, pojašnjava antropologinja Élisabeth Soulié.

Vintage stil također omogućuje mladima da se istaknu, da imaju nešto što ih razlikuje, posebno u vremenu kada većina njih nosi sličnu odjeću.

„Vole ideju personalizacije, dodavanje originalnog detalja, a da pritom ostaju unutar vrlo definiranih stilskih pravila”, potvrđuje Corinne Denis u razgovoru za Le Figaro.

I još malo o Gérard Darel 24h torbi…

Inače, Gérard Darel 24h torba lansirana je 2003. godine i brzo je postala nezaobilazni modni dodatak. Njezina se popularnost pripisuje elegantnom i praktičnom dizajnu, prilagođenom potrebama moderne žene. Izrađena je od visokokvalitetne kože i sastavljena od 30 pažljivo odabranih dijelova, što održava francusku zanatsku izvrsnost. Detalji poput skrivenog magnetskog zatvarača, unutarnjeg džepa s patentnim zatvaračem i bočnih nabora s kožnim vezicama doprinose njezinoj funkcionalnosti i prepoznatljivom izgledu.

Naziv “24h” simbolizira njezinu svestranost, omogućujući nošenje tijekom cijelog dana, od jutra do večeri. Torba je dostupna u raznim materijalima, uključujući glatku i zrnatu kožu, te u različitim bojama, čime se prilagođava svakom stilu i svakoj prigodi. Brend su 1971. osnovali Gérard i Danielle Darel, s ciljem stvaranja kolekcija koje odražavaju moderan stil života i eleganciju, bez žrtvovanja praktičnosti. Željeli su ponuditi ženama luksuznu modu s francuskim šarmom, ali po pristupačnijoj cijeni od vodećih dizajnerskih kuća.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli GERARD DAREL (@gerarddarel)

Ovisno o boji i materijalu od kojeg je izrađena, cijena Gérard Darel 24h torbe kreće se od 345 do 1251 €, što je cijena rezervirana za model izrađen od pitonove kože. Dostupne su i mini varijante, kao i opcije od tkanine, a uz 24h model, tu su i modeli 18 h, 36h te 72h pa svatko može pronaći model prilagođen svojim potrebama. Brend dostavlja u desetak država, među kojima nije Hrvatska, no tu je niz poslovnica u Italiji, Francuskoj, Španjolskoj, Portugalu, Engleskoj, Irskoj, Belgiji… Također, dobra je ideja potražiti i second hand opciju, a dosta varijanti pronašli smo na Vestiaire Collectiveu.

FOTOGRAFIJE: Instagram @gerardarel

POVEZANI ČLANCI
©2025 after5