Kad ujutro uspijemo pronaći onih desetak minuta samo za sebe, uz miris kave i trenutak mira prije nego što krenu dnevne obveze, čini se kao da će sve dalje teći lakše. U taj sporiji, topliji početak dana vjeruje i Matilda Družinec, za koju kava nije samo jedan od svakodnevnih rituala, nego i posao. Naime, Matilda je izvršna direktorica u Anamaria Company, gdje na kavu gledaju kao na ritual koji nas prati kroz život i dio je svakog važnog trenutka, razgovora ili odluke. Upoznali smo je u njezinom uredu, naravno, uz miris svježe kuhane kave, gdje nas je provela kroz svoj dan i priču o brendu koji već desetljećima zauzima mjesto u kuhinjama mnogih domova.

Matilda Družinec
Matilda, otkrij nam više o sebi. Koliko godina imaš, gdje živiš, čime se baviš?
Imam 30 godina, živim u Zagrebu i radim kao izvršna direktorica za Anamaria Company, tvrtku koja se bavi proizvodnjom i prodajom kave. Uz to sam i poduzetnica i osnivačica hrvatskog modnog brenda MON AMI couture, za koji mogu reći da je već prepoznatljiv širokoj masi.
Kako izgleda jedan tvoj tipičan radni dan?
Rekla bih za sebe da je moj dan sve, samo ne tipičan, prepun je raznih aktivnosti i izazova u našoj tvrtki. Kada bih morala nekako sažeti, rekla bih da se sastoji od rješavanja tekuće dokumentacije, dnevnog testiranja kvalitete naših proizvoda, unaprjeđenja proizvoda, razvoja novih proizvoda, kratkih dnevnih sastanaka s timom…
Na čelu si marketinga brenda koji gotovo svi znamo iz kućnih kuhinja. Kako danas izgleda vođenje komunikacije jednog tako etabliranog, ali i emocionalnog brenda poput Anamarije?
Za mene je kava osobno više od užitka i jedna od najvažnijih stvari mi je popiti ujutro kavu sa suprugom, to je ritual koji ne volim preskočiti i jako mi je bitan da bi mi dan bio dobar.
Za mene bi naš brend bio upravo to da prati naše potrošače na svakom bitnom ili važnom koraku. Želim i nastojim prenijeti kroz naš brend da je baš naša kava ono što trebaju u nekom od svojih bitnih rituala, trenutaka, aktivnosti, sastanaka. Naš brend i naša kava ispred svega stavljaju kvalitetu.


Na koji način Anamaria kava gradi odnos s mlađim generacijama potrošača – onima koji možda nisu odrasli uz nju kao njihovi roditelji?
Mlađe generacije se dosta razlikuju u odnosu na njihove roditelje. Našli smo kompromis da se obraćamo objema skupinama i to radimo kroz naše pop-up storeove, različite društvene mreže, sudjelovanje na eventima.
Radiš u industriji gdje svi „misle da znaju sve o kavi“, kako balansiraš između autentičnosti i inovacije?
Puno ljudi misli da su proizvodnja i sama kava jednostavni, ali nisu. Najviše ulažemo u kvalitetu i iznimno nam je bitno da je svaka šalica našeg proizvoda izvrsna. Autentičnost gradimo kroz poštovanje procesa i ljudi iza svake kave – bez tog temelja svaka novost gubi smisao. Inovaciju vidim kao priliku da to nasljeđe prikažem na nov, svjež način – kroz nove okuse, nove proizvode.
Koji je tvoj najdraži projekt u Anamaria Company otkako si preuzela funkciju?
Ova godina je bila izazovna za nas. Unatoč velikim oscilacijama u cijeni kave, uspijevamo se izboriti s trenutačnom situacijom i uspjeli smo realizirati sve projekte koje smo si zadali. Moja tri projekta u 2025. godini bila su redizajn 3u1 linije, espresso premium doze i Chochoo napitak za naše najmlađe. Ponosna sam na sva tri jer smo pokazali da smo inovativni, drugačiji i da svojim razvojem cijenimo sve svoje kupce koji nas podržavaju već 34 godine.


Kako izgleda tvoj odnos s timom, jesi li više vizionar ili operativac, i koliko ti je važna dvosmjerna komunikacija unutar odjela?
Rekla bih za sebe da sam 50-50. Kad sam krenula raditi, nisam bila svjesna prednosti „prebačaja“ s kreativnog na operativni mod i obrnuto. Imam trenutke u mjesecu kad me primi kreativnost i razvoj novoga i tada to nastojim iskoristiti. Kada se „potrošim“ u smislu kreative, bacam se na operativu i dovodim u red potrebno i svoje kreativne zamisli provodim u djelo.
“Dvosmjerna komunikacija mi je broj jedan za uspjeh suradnje s odjelima. Volim ljude koji razmišljaju, koji daju prijedloge, koji su samostalni. Ne volim kad moram vidjeti ili misliti za ljude u svom timu.“
Što te najviše ispunjava u tvom poslu?
Mogućnost kreativnosti. Dolazim iz branše koja je po prirodi posla jako kreativna, i sretna sam što to mogu prenijeti i na kavu kroz nove projekte, aktivnosti i proizvode.

Koji su ti možda manje omiljeni trenuci u poslu?
Najviše me umara kad moram raditi posao za druge. Danas često ljudi olako shvaćaju svoje funkcije i pozicije i nisu ni svjesni koliko je njihova uloga bitna u cijeloj hijerarhiji. Volim rad i izazove, ali mi teško pada kada ljudi ne dovrše svoj posao do kraja.
Slogan je da Anamaria kava pokreće dan – što pokreće tvoj dan i kako izgledaju ta jutra prije posla?
Pokreće ga naša tradicionalna Minas kava, svako jutro sa suprugom i djetetom. Za nas Minas, za njega naš novi napitak Chochoo. Bez toga dan ne može započeti.

Kava na poslu – da, ne i koliko 😊?
Da! 😊 Osim svakodnevnih testiranja s našim tehnolozima naših proizvoda da vidimo jesu li u skladu s našom kvalitetom, barem dvaput dnevno.
Gdje ideš danas nakon posla?
U park s djetetom, ali obavezno nosim sa sobom svoju to-go šalicu kave i uživam dok se on igra. 😊
Imaš li hobi ili aktivnost uz koju najradije “isključiš” mozak?
Imam 😊 Odlazak na kavu i praćenje modnih trendova. Za mene najbolji spoj.

Omiljena after work mjesta u gradu?
Kafić ili park.
Tvoj savršeni After5 – što, gdje i s kim?
Opet kava, bilo gdje, ali sa suprugom jer je on moj oslonac i pokretač.







