Do prije godinu dana, Matt Rife bio je samo još jedan komičar u nizu sa željom da uspije na svojem putu. A onda je postao popularan na TikToku te nedugo zatim i srušio Ticketmaster.
11 godina Matt Rife nastupao je po raznim klubovima, prodajući oko 70 ulaznica po nastupu, ponekad zaradivši tek oko 150 dolara po večeri. Prošle godine nije bio dovoljno veliko ime da bi ga pozvali na festival Just for Laughs u Montrealu, koji ugošćuje etablirane komičare i obećavajuće nove talente. No, ipak je odlučio otići.
Matt Rife: Od senzacije na TikToku do rasprodanih nastupa
Svoju transformaciju od prosječnog komičara do zvijezde Matt Rife opisao je Stevenu Kurutzu, novinaru The New York Timesa:
Prošlog srpnja bio sam u Montrealu na festivalu na koji nisam bio pozvan. Morao sam platiti let i smještaj. Sjedio sam na večeri sa svojim prijateljem i menadžerom i razmišljao objaviti video interakcije s publikom. Gledao sam ga i pomislio: ‘Ovo je tako glupo, zašto ovo uopće radim?’
Spomenuti video prikazuje njegov razgovor sa ženom iz publike koja mu govori kako je prekinula s dečkom jer, prema njezinim riječima, ‘nije ništa radio kada bi se vratio s posla’. Kroz razgovor, Matt Rife saznao je kako je njezin bivši dečko radio u hitnoj pomoći i upitao je:
Oh, oprostite, prekinuli ste s herojem?
Njegovo je pitanje izazvalo salve smijeha.
Iako se dvoumio treba li objaviti video, Matt Rife ipak ga je podijelio na TikToku, gdje je u svega 2-3 dana pregledan 20 milijuna puta. Od tada, svaki video kojeg je postavio postao je viralan. Tijekom sljedećih nekoliko mjeseci, 27-godišnji komičar skupio je više od 15,6 milijuna pratitelja na TikToku, a online uspjeh mu je omogućio da postane ogromna atrakcija. Kada je u lipnju najavio svoju turneju ‘ProbleMATTic World Tour’, rasprodao je 260 datuma u Sjevernoj Americi, Europi i Australiji u svega 48 sati. Dogodila se pomama za kartama i prodano je ukupno 600 tisuća ulaznica, svaka u rasponu od 50 do 95 dolara. TIjekom prodaje, srušena je i stranica Ticketmaster, a cijena karata u preprodaji išla je i iznad 500 dolara.
Na prvi komičarski nastup odvela ga je – baka
The New York Times piše da, iako je Matt Riffe pred mikrofonom već godinama te ima potrebnu opuštenost, uz komičarski talent ističu i njegov izgled, opisujući ga kao ‘visokog i izrazito lijepog, s plavim očima, izraženom čeljusti i punim usnama’. Dodaju i kako je Rife i rijetka pojava u svijetu komedije: on je, naime, i zavodnik. Kažu kako je iskoristio izgled u svoju korist.
Obožavateljice i obožavatelji mu skandiraju, obasipaju ga poklonima, a njegovi nastupi više nalikuju Magic Mikeu, nego Comedy Central Presents, piše The New York Times. Svoj prvi YouTube specijal nazvao je ‘Only Fans’ jer su ljudi na tražilici pretraživali ‘Matt Rife Only Fans’ kako bi vidjeli ima li svoj profil na spomenutoj stranici. Njegov ‘mamac’ je uspio jer je video prikupio više od 8,5 milijuna pregleda. U svoj nastupima, Rif se uglavnom fokusira na seks i veze, dok TikTokovi stavljaju naglasak na interakciju s publikom.
Prisjetio se i razgovora s komičarem Daveom Chappelleom koji mu je naglasio važnost dosljednosti samom sebi; uz poruku da se ne prilagođava raznim standardima u industriji. Dotaknuo se i svojeg fizičkog izgleda, objasnivši kako je ta privlačnost, baš kao i cijeli uspon karijere, za njega nešto potpuno novo.
Bio sam toliko ružan. Proveo sam prve 22 godine života radeći na svojoj osobnosti. Za što? Misliš da bi sad trebao biti smiješan?, rekao je u spomenutom Only Fans videu.
Prvi komičarski nastup gledao je sredinom 2000-ih, kada je njegova baka osvojila ulaznice. Nedugo nakon toga, sa 15 godina, počeo je nastupati na open mic događanjima. Svoju maturalnu večer propustio je zbog putovanja i nastupa, a uslijedilo je desetljeće napornog rada. Bio je suvoditelj u showovima Wild ‘N Out i TRL na MTV-u, pojavio se u epizodi Brooklyn Nine-Nine, a magazin People romantično ga je povezivao s glumicom Kate Beckinsale.
Iako njima može zahvaliti svoju popularnost, društvene mreže, kaže – ne voli. Još u travnju ostajao bi nakon svojih nastupa kako bi se družio sa svakime tko ga je htio upoznati. No, redovi obožavatelja postali su predugi pa je bio primoran ograničiti ta druženja. Popularnost potvrđuje i potražnja za ulaznicama. Svi nadolazeći nastupi, do kraja 2024. godine su – rasprodani.
FOTOGRAFIJE: Instagram Matt Rife @mattrife, Kyle Varney @theclipcowboy